lørdag 23. mai 2009

Turmuligheter

Guidede turer i nærområdet er helt ypperlig for å få tips til nye utfluktsmål og å lære mer om natur, historie og kultur på hjemstedet. Her kan det være mye å hente både for innfødte og innflyttere.

Naturlos er et folkehelsepartnerskap, der Turistforeningen, kommuner og fylkeskommunen deltar. Naturlos

I morgen er Naturlosturen i mitt hjemområde en geologitur. Selvom jeg ikke akkurat er ukjent med temaet vurderer jeg å bli med. Mistenker at ruta går nesten gjennom hagen min, som har fine forekomster av Moelvtillitt.


Her er tillitten dekket av høstrød villvin.
Området er faktisk blitt en geologisk attraksjon, der det årlig dukker opp en busslast eller flere med studenter som sitter, står og klater i vegskjæringer og på blotninger med skrive-/tegneblokk, hammer og lupe. Ah, minner fra studietiden...
Heldigvis finnes det lokaliteter utenom hagen min.

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten