mandag 3. mai 2010

Drømmer

Denne uken slenger jeg meg på mandagstema igjen.
Drømmer kan være så mye. Noen er rene visjoner, andre er rent konkrete ønsker. Noen er mareritt, andre igjen er hyggelige fantasier. Jeg har grepet tak i en svært konkret og huslig drøm jeg har hatt en stund: et ryddigere kjøleskap og mindre avfallsproduksjon. Slike drømmer kan man gjøre noe med. Min drøm ble realisert da jeg fant en hel mengde kjøkkenutstyr på Hadeland glassverks vårsalg. Blant de fine tingene var det et brett fra Marimekko som falt i smak. Nå er pålegget samlet på dette brettet, og - tada - frokostbordet dekker nesten seg selv. Brettet går rett inn i en av hyllene i kjøleskapet. Resultatet er blitt bedre oversikt, færre tørre osteskorper og påleggsrester bakerst på hyllene, færre dobbeltkjøp og mindre som går i søpla. Penger og avfall spart, og du verden så praktisk.
I tillegg hadde de jammen et fint forkle i samme serie. Med dette slipper klærne å få flekker som kan være et mareritt å fjerne.

5 kommentarer:

Petunia sa...

Enkle små knep som er supersmarte! Slike drømmer som du beskriver bør bli virkelig. Vi burde alle gjøre litt om hjemme hos oss selv og tenke på miljøet!

Nanne sa...

Å, herlig - jeg husker Marimekko fra da jeg var liten! Nå ga du meg inspirasjon til å gi mitt eget kjøleskap en liten overhaling, må bare finne et fint brett først:)

Bling - our elf on the shelf sa...

Åh, hvorfor har ikke jeg tenkt på dette??
Smart, smart, smart og ideèn er herved adoptert :))

Vibekes lille ullne sa...

Konkrete og veldig praktisk gjennomførbare drømmer! Marimekko lyser jo opp og skaper glede i hverdagen med sine fine mønstre. Veldig god idé! :)

Turid Holm Flaa sa...

Det er kult mønster. Og en flott løsning på et evigvarende problem. Her har jeg startet med en liten boks der all pølsepålegget legges, hjalp litt. Men tør ikke tenke på fryseren...

Et ryddig hjem er godt for mye :-) Ønsker deg en riktig fin kveld.

 
Blogglisten