torsdag 27. mai 2010

Sommerforberedelser

I påvente av at Mjøsa skal stige enda litt til, slik at seilbåten kan sjøsettes, har jeg startet forberedelsene til seilsesongen på min måte, oppfriskning av knuter. Det finnes et utall knuter som er kjekke å kunne, og jeg "kan" bare noen få. Forleden fikk jeg en genial forsinket bursdag av snill kusine og hennes ektemann: Grunnkurs i knuter. Kurset består av en pakke med fargeglade tau i ulik tykkelse, et hefte med de viktigste knutene og en instruktiv plakat. Plakaten har fått ramme på seg, og skal henges opp på et egnet sted for knuteøvelser. (Mannen i huset mener at tid tilbrakt på do bør benyttes til slik læring, og jeg tror han skal få viljen sin.)
Til nå har jeg øvd meg på:
Pålestikk
Åttetallsløkke
Åttetalls øyestikk

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten