mandag 24. august 2009

Mandagstema og sykefravær


Etter en kjedelig influensauke, der jeg stort sett har sovet, har jeg våknet opp til ny frisk. Ikke har jeg jobbet, ikke har jeg blogget, ikke har jeg lest bøker eller... tja... noe som helst.
For å komme igang igjen med blogging kaster jeg meg på denne ukens mandagstema: kirke.
Vi har tatt en del kirkebilder av typen "bilferie i Norge", "nyinnkjøpt bil i sakrale omgivelser" og "Bloggenanne peker på kirker hun ser". Ingen av dem var spesielt presentable. Bildet jeg fant i arkivet er tatt fra seilbåten en gråværsdag i fjor sommer. Midt i bildet kan en ane Ringsaker kirke, en steinkirke fra midten av 1100-tallet.
Vi seiler på Mjøsa, og det går sjelden veldig fort, men vi har til gjengjeld veldig hyggelige seilturer. Denne kirken er synlig over ganske store avstander, og dermed tenker trolig observante lesere at Bloggenanne kunne brukt litt mer tid på å stille skarpt før hun fotograferte. Det kunne jeg nok gjort. Hadde jeg ventet etpar timer med å ta bildet, ville jeg i tillegg sluppet å bruke max zoom, både optisk og digitalt på IXUS-en min.
Kanskje kan bildet kalles impresjonistisk?

3 kommentarer:

Brigg sa...

Jo..du har rett...det er faktisk Norges fineste utsikt:-) God bedring til deg! Håper det ikke er svineinfluensaen!

Turid Holm Flaa sa...

Super tekst til bildet ditt :-)Seile på Mjøsa det hørtes behagelig ut.

Moderne Retro sa...

Bra du er "på beina" igjen.
Likte også teksten til bildet.
Ellers ville jeg bare ønske deg god helg! :)

 
Blogglisten