torsdag 13. august 2009

Alenetid for hunden og meg

Med sommerferien vel overstått har mannen i huset dratt på en liten jobbreise, og forlatt hunden og meg alene hjemme. Vel, vi er ikke bare hjemme, det er tross alt ikke sommerferie for oss lenger, heller. Med "oss" mener jeg faktisk hunden og meg, for noen av oss er så heldige at vi er i en jobbsituasjon der hunden kan være med.

Når vi er alene hjemme er hunden mye mer på vakt enn når alle tre er samlet. Han følger med meg de fleste steder, og venter tålmodig på den andre siden av døra hvis jeg ber ham bli der han er mens jeg befinner meg på den andre siden.

Alene-hjemme-tilværelsen handler om å kose seg mest mulig, så for øyeblikket har jeg te i koppen, levende lys på bordet, og en Miss Marple-film i DVD-spilleren. Jeg liker filmatiseringene av Agatha Cristie-romanene om Poirot og Miss Marple, og har særlig mange av førstnevnte. Flere av dem har forresten utrolig fine art deco-detaljer. Miss Marple-filmene mine fant jeg i en "Special collection" i sommer. Så veldig "special" er neppe denne "collection-en", siden den befant seg til en rimelig penge på Elkjøp. Filmene er uansett verdt å eie.

1 kommentar:

Moderne Retro sa...

De filmene kunne jeg også tenkt meg. Takk for tipset. :)

 
Blogglisten