fredag 31. juli 2009

Sommerutflukt

Tidligere denne uken tok vi en tur til Hadeland glassverk. Området er et trivelig utfluktsmål, og været tillot faktisk at vi kunne sitte ute og kose oss med kaffe og is. Det er mye fint å se i butikkene på Hadeland, også. For noen år siden fikk jeg to rødvinsglass i serien Biri Continental i gave. Glassene er pene og velformede, og passer både på festbordet og til sofakroken. Denne serien har jeg ikke sett i butikken den siste årene, så da jeg fant dem til 69,-/stk i lagerutsalget fikk 6 stykker bli med meg hjem. Jeg har ikke lykkes i å finne noen fine bilder av disse glassene, så jeg får ikke vist dem fram nå.

Jeg er veldig glad i levende lys hele året og har lysestaker i mange varianter rundt om i huset. På Hadeland skaffet jeg meg to små lyslykter i serien Flower Power. Hjemme har de fått selskap av Kivi-lyslyktene som jeg kjøpte tidligere i sommer. Til tross for at de nesten er så ulike som de kan bli, står de fint sammen.


I et tidligere innlegg har jeg vist et av mine ønskeglass; fatet/bollen Cadmium, designet av Maud Gjeruldsen Bugge for Hadeland glassverk. Prisen for dette blikkfanget er imidlertid temmelig stiv, så ikke engang et av 2. sorteringsfatene i fabrikkutsalget fikk bli med hjem. Istedenfor Cadmium nøyde jeg meg med en dekketallerken i Galakse-serien. Om ikke annet er designeren den samme. Dekketallerkenen skal gjøre nytte som kakefat hos oss.
Alt i alt var vi enige om at vi hadde hatt en riktig fin dag.
Galaksebildet er lånt fra Hadeland Glassverks produktbilder.

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten