lørdag 18. juli 2009

Spontantur

Omtrentlig referat fra chat mellom Nanne og hyggelig kusine onsdag kveld i 22.30-tiden:
Nanne: Hva driver du med om dagen da?
Kusine: Skal ikke jobbe før på søndag.
Nanne: Samboer må jobbe litt i ferien sin, så jeg må få tiden til å gå alene. Kunne tenkt meg en oslotur. Lyst på besøk?
Kusine: Ja, selvsagt. Når hadde du tenkt?
Nanne: Hva med i morgen?
Kusine: Ja, det går fint. Du blir vel over?
Nanne: Skal bare sjekke togtidene. (Litt pause) Kan være på Oslo S 11.34.
Kusine: Ikke pakk så mye, da. Vi skal jo gå en del i byen.

... og det var vel stort sett det hele.
Morgenen etter satt jeg med historiens, for min del, minste reiseveske på toget. Undertøyskift, litt toalettsaker og en ekstra topp var alt som trengtes. At jeg i det hele tatt leste værvarselet på Yr før jeg reiste var egentlig bare tull, for det medførte at jeg dro med meg en jakke jeg slett ikke trengte.

Bildet viser reisevesken. Stor takk til Mandarina Duck for å ha laget en praktisk og anvendelig veske, og ikke mindre takk til grei svigerinne som gav den bort etter opprydning i skapene sine.

Det ble to koselige dager med lunsjing ute, kafebesøk, litt shopping, grilling, rosevin og godt selskap. Min kusine og hennes mann er både gjestfri, hyggelige og sporty som tok imot overnattingsbesøk på øyeblikks varsel.

Av nyinnkjøp kan jeg spesielt nevne to sandfargede Kivi lyslykter fra Ittala. De lyser fint opp på stuebordet nå. Jeg liker fargen veldig godt fordi den er så nøytral og står godt til nesten alt.












I tillegg ble det nyforsyninger fra O&Co og Les Palais des Thes. Disse er ikke tatt i bruk ennå, men de skal komme til stor glede.
Basilikumoljen er god til salatdressinger, men en dæsj i pizzafyllet gjør også lykke.

2 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Så flink du var med pakkingen. Jeg er imponert.
Kivi lyslyktene passer inn over alt, og den fargen gjør seg godt.
Basilikumoljen skal testes ut neste gang jeg er innom butikken deres.

Janne sa...

Mange takk! Jeg var ikke så rent lite stolt over pakkingen selv heller. Kivi-lyslyktene blir det nok flere av etterhvert. Akkurat nå tester jeg ut hvordan de passer med annet i min temmelig rikholdige samling av lysestaker. Det ser ut til å gå helt utmerket.

 
Blogglisten