mandag 5. april 2010

Påskestemning

Påskeferien har føltes som en velfortjent pause etter en arbeidskrevende vinter. Kanskje nettopp derfor ble vi begge syke i ferien. Overhodet ikke alvorlig, men en ærlig og redelig, og ikke minst kraftig, forkjølelse er motivasjon nok til å holde seg i ro hjemme. Ingen hyttetur på oss denne ferien. Heldigvis er vi på bedringens vei, begge to. Likevel: hjemmepåsken har vært fin. Vi har kost oss med filmer, bøker, påskegodt og hørespill på radio. Akkurat som vi ville gjort på hytta.
Skapene våre har aldri vært fylt av påskepynt, men noen forfriskende (og kanskje også helsebringende?) gule detaljer har vi omgitt oss med.

Appelsiner i et fat på stuebordet kan være en fristende c-vitaminbombe.

Narcisser hører påsken til, og takket være denne posten hos Alt godt har jeg fått inspirasjon til ulik etterbruk.
En søt Sissel-skål fra Figgjo flint er "påskeegget" vårt. Skålen har riktignok ikke eggeform, men innholdet har. Mandelegg fra Anthon Berg er suverent påskegodteri.

Da gjenstår det kun en dag av ferien. Deler av den skal etter planen tilbringes på auksjon. Spennende å se om vi kommer hjem med noen funn.

1 kommentar:

Nanne sa...

Jeg måtte jo ta en titt på din blogg også:)Fin og personlig, og koselige bilder! Det er en ting jeg må bli flinkere til, å legge ut mine egne bilder.

Artig med den Figgjo-skåla, moren min har faktisk etpar lyseblå frokosttallerkener med det samme mønsteret! Det er en annen blogger også - Glamourbibliotekaren - som har lagt ut bilder av Figgjo-porselen i samme serie. Aner jeg en aldri så liten renessanse?

 
Blogglisten