torsdag 24. juni 2010

Byfest


Jeg er byjente. Det har jeg vært et halvt år nå, siden hjemstedet mitt fikk bystatus ved nyttår. Jeg har brukt litt tid på å venne meg til det, og byen er ikke stor, men likefullt en by. For å markere at kommunens to tidligere tettsteder nå er blitt byer, skal begivenheten feires stort denne helgen. Det blir arrangementer på hver en åpen plass og i hver en bakgård, alt fra rekordforsøk i køståing, akevittseminar, kor- og korpskonserter, performance, danseshow, "vaffelmusikk" (og beste vaffeloppskriftkonkurranse), kunstutstillinger, bygaiding, skumparty, DDE- og WigWamkonserter. Noe for enhver smak, med andre ord. Alt borger for en spennende og vellykket helg med et utall kulturopplevelser. Jeg må virkelig rose kommunen for å ha bygget opp stor entusiasme, masse samhandling og et enormt variert og omfattende arrangement. Fra å være litt "by-lunken" er jeg blitt byentusiast i løpet av relativt kort tid. I alle fall til Hedmarking å være. Vi trenger jo litt tid å tenke oss om på.

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten