mandag 1. februar 2010

Mandagstema liten/stor

Denne ukens mandagstema, liten/stor ble en utfordring. Hvordan skal jeg tolke temaet?
Etter litt leting i bildearkivet falt valget tilslutt på denne karen:
Han er (selvsagt) Norges peneste hund, i likhet med de fleste andre hunder. Til forskjell fra en del andre er imidlertid denne gutten, tross sin relativt voksne størrelse på noen-og-tredve kilo, i mange sammenhenger temmelig liten inni seg. Han sitter allerhelst på fanget eller i armkroken i sofaen, og vil veldig gjerne sove i senga vår på natten. Å gå tur med ham kan være litt av en sosial happening. Mange barn vil klappe ham, og også voksne har kommet bort og bedt om å få klø ham litt bak ørene, "fordi han ser så snill ut", som de gjerne sier. Setninger som "Åååh, den ser ut som en ulv. Kan jeg få kose ham?" er trolig ikke hverdagskost for veldig mange. Heldigvis er han glad i mennesker og temmelig sosial. Kanskje tror han at han selv er et lite menneske? Med denne bakgrunnen synes jeg igrunnen han passer godt til temaet. Han er selv både stor og liten, og vinner venner blant store og små.

5 kommentarer:

det lange hvite huset sa...

Så fin en hund. Vi har også etpar eksemplarer av arten, og den store tror innimellom at han er like liten som den lille og dermed kan bruke sengen hans. Hehe, hvis du leter litt finner du bilde av ham i bloggen min. ;)

guve sa...

Det var ein fin hund :)

Ha ein fin tirsdag!

Gunhild

NUSSE sa...

For en nydelig jämthund! Broren til min kjære har en slik han og -vakre dyr!

Ha en fin dag

Hilsen meg :-)

Janne sa...

Så hyggelige tilbakemeldinger! Hunden takker også :)

Miriam Elisabeth ツ sa...

han var nydelig! hadde jeg møtt på dere hadde jeg nok vært en voksen som hadde spurt om å få klø han bak øret :) Sjarmerende var han!

 
Blogglisten