tirsdag 15. juni 2010

Loppemarkedfunn

L0ppemarked er jo veldig i vinden nå, og jeg har vært glad i å gjøre loppemarkedfunn i årevis. Her i huset fins både klær, bøker og bruksgjenstander som andre har eid før oss. For den som er glad i å shoppe, er gjenbruks- og miljøaspektet ved loppemarkedene også et godt påskudd. Gjør jeg noen bomkjøp kan jeg alltids gi "kuppet" tilbaket til neste års loppeinnsamling. Dessuten koster jo loppene nesten ingen ting. I min by (status oppnådd første januar i år) er det ett stort årlig loppemarked. Oppslutningen er god, og Lions Club er flinke arrangører. Trenden med norsk stentøy fra 50-, 60- og 70-tallet har imidlertid ikke kommet helt hit ennå, så jeg synes jeg gjorde noen ordentlige kupp - nesten uten konkurranse.

Her er Siri, Turi Design fra Figgjo. Jeg gav 15 kroner for sju stykker. De er i utmerket stand. Duken som ligger under gav jeg en tier for. Den er stor, men farge og mønster er muligens i overkant retro. Det ildfaste fatet under er fra Egersund. Jeg kjenner ikke navnet på mønsteret, men jeg synes det er kjempekoselig. Fatet og bomullsduken under ble mine for ti kroner stykket. At jeg i tillegg fant en pen og fungerende Tandberg Sølvsuper 11 til en hundrelapp var det en her i huset som ble veldig glad for. Han har ønsket seg en Sølvsuper lenge, så det var en hyggelig sommergave å gi.

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten