tirsdag 29. juni 2010

Fluefanger

I dag har jeg hatt en liten tur innom Plantasjen. I tillegg til en lavendel, som står og pynter opp på trappa, ble denne lille skumlingen med meg hjem. Den kalles Venus fluefanger (Dyonaea muscipula), og er en kjøtteter. Det gjenstår å se hvor effektiv den er, men jeg kan jo leve i håpet om at myggen kan fanges opp av den fryktinngytende kjeften istedenfor å angripe meg. Så mye myggstikk som jeg får på natten, bør jeg trolig ta den med meg og sette den på nattbordet i kveld. Mer interessante fakta om fluefangeren kan for øvrig leses her.
Aller mest assosierer jeg den med en eller annen tegneserieplante. Får vage minner om litt skumle og store planter fra Donald i barndommen.

1 kommentar:

Nanne sa...

Ha-ha, det stemmer det med Donald! Men egentlig ser den ganske morsom ut:)

 
Blogglisten