onsdag 24. juni 2009

Tidligere oppdagelser bekreftet


Mye er skrevet om kjønnsroller og grilling, men jeg har alltid avfeid det som stereotypier og oversettelser av utenlandske artikler. Inntil idag.

Jeg er eneste kvinnelige ansatte i en produksjonsbedrift, og attpåtil samboer med daglig leder. I dag har vi hatt grilling etter jobb sammen med en nabobedrift. Ingen av virksomhetene er store, og tilsammen var vi 18 personer. To damer og resten menn.

I andre sammenhenger når mat er involvert har gutta med største selvfølgelighet tatt det for gitt at vi damene har hatt overoppsynet med det kulinariske. Idag var det helt annerledes.

Etter at grillen ble varm hadde flere av karene på mystisk vis klart å utstyre seg med kokkeluer, grillklyper, stekespader og annet obligatorisk grilltibehør. Ting jeg bare hadde lest om på forhånd var plutselig virkelighet!

Jeg skal ikke våge meg inn på teorier om hvorfor det er sånn, bare konstatere at av og til stemmer tabloidforenklingene.


Bildet er lånt fra Life in the fast lane, og er ikke helt betegnende for dagens seanse.

2 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Merkelig fenomen det der. Min avdøde far var av gamle typen, og lagde aldri middag, men når det var snakk om grilling, da var det han som lagde maten.
Humret når jeg leste om kokkeluer, grillklyper m.m. :)

Janne sa...

Jeg trodde faktisk det var en myte, men har innsett at dette er vanligere enn som så! På den annen side, da det var tid for rydding var de uten forvarsel blitt til "konservative menn" igjen, så da fikk jeg ytt min vante innsats...

 
Blogglisten