onsdag 20. mai 2009

Når er man voksen nok til å diskutere støvsugere?


Jeg leser, som nevnt i forrige innlegg, mange forskjellige blogger. I dag har jeg lest i den bloggen som topper blogglistene for tiden. Den bloggeren er omtrent halvparten så gammel som meg, og har i dag diskutert stuebord med en venninne, mens det slo dem at dette var et "voksentema".
Jeg var i omtrent samme alder som henne da slike ting slo meg også. Etter en lang og relativt bekymringsløs barn- og ungdom kommer en plutselig til et punkt der praktiske interiørting "tar" en. Da jeg var 18 sverget noen venninner og jeg på at vi aldri skulle bli så kjerring at vi diskuterte gardiner.
Du verden, så feil vi tok.
Jeg har hatt utallige samtaler med venninner (svært sjelden med mannlige venner) om ulike snedige og praktiske løsninger til hus og hjem. Gardiner har bare vært ett av temaene. Et av de minst kjerringaktige, forøvrig. Støvsugere, strykejern, trillekofferter, innredning av gjesterom og hvor uendelig smart det er å ha med seg våtservietter på reise, har alle vært samtaleemner i venninneflokken. Hver gang diskusjoner som dette kommer opp tenker jeg på det vi sverget den gangen. Deretter fniser vi litt, og sier noe a'la "Nå har vi jammen kjerringaktige diskusjonstema, gitt." hvorpå vi er skjønt enige om at "Men vi har jo ikke snev av kjerringpreg, noen av oss."
Trolig tar vi skammelig feil, der også...
Selvom jeg slett ikke føler at det er så mange år siden jeg var russ, skal jeg i alle fall love at jeg ikke skal late som om jeg er yngre enn mine 36 år. Jeg skal ikke kle meg som jentene på videregående, jeg skal ikke sminke meg som dem, og jeg skal (prøve) ikke drikke meg full på rusbrus.
Bildet er stjålet hos hasbro.

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten